Митрофан Воронежский
Сегодня Православная Церковь празднует память святителя Митрофана, епископа Воронежского. Ему молятся «в заботе о должности или другом каком занятии для детей в возрастном состоянии» (т.е. о благосостоянии взрослых детей)
Святитель Митрофан, епископ Воронежский, в миру Михаил, родился 8 ноября 1623 года. В синодике, принадлежавшем святителю, перечень имен начинается с лиц, облеченных в священнический сан, и это дает основание полагать, что он родился в семье потомственных священников. Из Духовного завещания святителя Митрофана известно, что он "родился от благочестивых родителей и воспитан ими в непорочном благочестии Восточной Церкви, в православной вере".
До сорокалетнего возраста святитель жил в миру: был женат, имел сына Иоанна и служил приходским священником. Местом пастырской деятельности иерея Михаила было село Сидоровское, расположенное у реки Молохты, притока Тезы, впадающей в Клязьму, недалеко от города Шуи (ныне Владимирская область).
Лишившись супруги, священник Михаил принял постриг с именем Митрофан в Золотниковской пустыни в 1663 году.
В синодике обители запись рода святителя Митрофана начинается словами:"род черного священника Митрофана Сидоровского". Через три года иноческой жизни иеромонах Митрофан избран во игумена Яхромской Косминой обители. Этим монастырем он управлял 10 лет, проявив себя усердным настоятелем. Его заботами здесь воздвигнут храм в честь Нерукотворного Образа Всемилостивого Спаса.
Патриарх Иоаким (1674 - 1690), узнав о высоком благочестии святого Митрофана, возвел его в 1675 году в сан архимандрита знаменитого в то время Макариево-Унженского монастыря. Там попечением святого был сооружен храм в честь Благовещения Пресвятой Богородицы с трапезной и колокольней.
На Московском Соборе 1681 - 1682 годов в числе мер для борьбы со старообрядческим расколом и в целях улучшения христианского просвещения среди православного населения было решено увеличить число епархий и открыть новые кафедры: Воронежскую, Тамбовскую, Холмогорскую и Великоустюжскую. Святой Митрофан был вызван в столицу и 2 апреля 1682 года посвящен во епископа Воронежского .
Начало епископского служения святителя Митрофана совпало с тяжким для Руси временем смут и церковного раскола. По прибытии в Воронеж святитель прежде всего разослал пастырям своей епархии Окружное послание, в котором призывал своих пасомых к нравственному исправлению. "Честные иереи Бога Вышняго! - писал святитель. - Вожди стада Христова! Вы должны иметь светлые умные очи, просвещенные светом разумения, чтобы вести других по правому пути. По слову Господа, вы должны быть самым светом: "вы есте свет миру" ... Христос Спаситель, вручая паству апостолу Своему, трижды сказал ему: паси, как бы внушая тем, что три есть различные образа пасения: слово учения, молитва при пособии Святых Таин и пример жизни. Действуйте и вы всеми тремя способами: подавайте пример доброй жизни, учите людей своих и молитесь о них, укрепляя их Святыми Тайнами; наипаче же неверных просвещайте святым Крещением, а согрешивших приводите к покаянию. Будьте внимательны к болящим, чтобы не отошли от сей жизни без причащения Святых Тайн и помазания святым елеем".
Святитель Митрофан начал архипастырскую деятельность с постройки нового кафедрального собора в честь Благовещения Пресвятой Богородицы, взамен ветхого деревянного храма. В 1692 году собор был освящен. Во время 20-летнего святительства святителя Митрофана количество храмов в епархии возросло с 182 до 239, было основано 2 монастыря: Вознесенский Коротоякский и Троицкий Битюгский. В существовавших монастырях он заботился об искоренении нестроений и беспорядков и утверждении строгой жизни по иноческому уставу.
Первый Воронежский святитель ревностно заботился о нуждах паствы. Он утешал бедных и богатых, был покровителем вдов и сирот, заступником обиженных. Его дом служил гостиницей для странников и лечебницей для больных. Молился святитель не только о живых, но и об усопших христианах, и особенно о воинах, павших за Отечество, вписывая их имена в синодик. Поминая их за проскомидией, святитель Митрофан говорил: "Аще праведна душа, то большей части сподоблена бывает, аще ли грешна, то будет причастница милости Божией".
Святитель Митрофан, как человек высокого патриотизма, своим нравственным авторитетом, милосердием и молитвами содействовал преобразованиям Петра I, необходимость и цель которых хорошо понимал. При постройке в Воронеже флота для похода на Азов святитель Митрофан убеждал народ всемерно помогать Петру I. Это было особенно важно, ибо многие считали устройство флота делом бесполезным. Святитель не ограничивался только советами царю, но оказывал и материальную поддержку государственной казне, нуждавшейся в деньгах для строительства флота, и отдавал все свои средства, сознавая, что они идут на благо Родины.
Патриотические чувства святителя соединялись в его душе с непоколебимой верой и строгостью православных убеждений, ради которых он не боялся навлечь на себя царский гнев. Так, святитель отказался идти во дворец к Петру I, потому что там стояли статуи языческих богов, и хотя за ослушание царской воли святителю грозила опала, он остался непреклонен. Петр приказал убрать статуи и с того времени проникся еще большим уважением к святителю.
Скончался святитель Митрофан в 1703 году в глубокой старости. Погребение совершено было 4 декабря. Царь Петр I сам нес гроб святителя от собора до усыпальницы. Прощаясь, он сказал: "Не осталось у меня больше такого святого старца. Ему же буди вечная память".
Одним из замечательных памятников жизни и деятельности святителя Митрофана является его Духовное завещание. Подлинник его хранится в Государственном Историческом Музее (N 820/Син. 669). На завещании собственноручная скрепа-автограф святителя: "Сия изустная духовная потпи(сал) я... епископ Митрофан Воронежский". В нем говорится: "Судьбами Божиими дошел я до состарения и ныне изнемогаю естественной моею силою. Сего ради судил я написать сие последнее мое писание... Когда душа моя грешная разрешится от союза плоти, вручаю ее благоутробию Премудрого Бога, ее создавшего, да приимет ее милостиво, как дело рук Своих, а кости грешные предаю матери всех, чая оттуда воскресения мертвых". Далее, обращаясь к пастырям и пасомым, святитель говорит: "Простец согрешивший за одну только свою душу даст ответ Богу, а иереи будут истязаны за многих, как нерадевшие о овцах, с которых собирали млеко и волну (шерсть)... Для всякого человека таково правило мудрых мужей: употреби труд, храни мерность - богат будеши; воздержно пий, мало яждь - здрав будеши; твори благо, бегай злаго - спасен будеши".
Память о глубоком благочестии и пастырских добродетелях святителя Митрофана (в схиме Макария) свято чтима была в Воронеже со времени его кончины († 23 ноября 1703). Преемники его, Воронежские Преосвященные, считали священным долгом ежегодно творить поминовение по первосвятителе своей паствы и его родителях, иерее Василии и Марии. Жители Воронежа и окрестностей приходили в Благовещенский собор, где на месте погребения святителя совершались панихиды. Побуждением к усиленному поминовению святителя Митрофана было и предсмертное завещание его - совершать о нем молитвы. Для этого еще при жизни святитель устроил в соборе придел в честь святого Архистратига Михаила (небесного покровителя святителя в миру); и в нем особый причт совершал ранние заупокойные литургии. Впоследствии новое поколение хотя и не знало святителя, но также благоговейно почитало его память. Уверенность в святости первосвятителя Воронежской епархии утверждалась нетлением его мощей, освидетельствованных при неоднократном перенесении их из одного храма в другой. Так, в 1718 году Воронежский митрополит Пахомий, приступая к постройке нового собора, приказал разобрать старый Благовещенский собор, при этом тело святителя Митрофана было на время перенесено в церковь Неопалимой Купины; в 1735 году тело святителя было перенесено в новый собор, при этом было засвидетельствовано нетление его мощей. На месте погребения святителя обыкновенно совершались панихиды о нем.
С 1820 года замечено было, что число почитателей памяти святителя Митрофана, стекавшихся в Воронеж, чрезвычайно увеличилось. Увеличились и благодатные знамения. Архиепископ Воронежский Антоний II неоднократно доносил Святейшему Синоду о чудесах и испрашивал разрешение на прославление святителя. Святейший Синод предписывал наблюдать за благодатными дарами, получаемыми у гроба святителя Митрофана. В 1831 г. по освидетельствовании нетленного тела святителя Преосвященный Антоний вместе с членами комиссии Святейшего Синода архиепископом Ярославским Евгением и архимандритом Спасо-Андрониевского Московского монастыря Гермогеном убедились в чудодейственном ходатайстве святителя Митрофана у Престола Божия.
Святейший Синод вынес решение о причтении святителя Митрофана к лику святых.
Молитва:
Святителю отче Митрофане, нетлением честных мощей твоих и многими благодеяньми, чудесно содеянными и содеваемыми тобою с верою к тебе притекающим, уверившеся, яко имаши велию благодать у Господа Бога нашего, всесмиренно припадаем вси и молимся тебе: моли о нас Христа Бога нашего, да ниспослет всем, чтущим святую память твою и усердно к тебе прибегающим, богатыя милости Своя: да утвердит во Святей Своей Православной Церкви живый дух правыя веры и благочестия, дух ведения и любве, дух мира и радости о Духе Святе, да вси члены ея, чисты от мирских искушений и плотских похотей и злаго действия злых духов, духом и истиною покланяются Ему и усердно пекутся о соблюдении заповедей Его ко спасению душ своих. Пастырем ея да даст святую ревность попечения о спасении людей, им вверенных, да неверующих просветят, неведущих наставят, сомневающихся вразумят и удостоверят, отпадших от Православныя Церкве обратят в святые недра ея, верующих соблюдут в вере, грешных подвигнут к покаянию, кающихся утешат и укрепят в исправлении жизни, раскаявшихся и исправившихся утвердят в святости жизни: и тако всех введут указанным от Него путем в уготованное вечное Царство святых Его. Ей, святителю Божий, да устроиши молитвами твоими вся благая душам и телесем нашим: да и мы прославим в душах и телесех наших Господа и Бога нашего, Иисуса Христа, Емуже со Отцем и Святым Духом слава и держава во веки веков. Аминь.
Тропарь, глас 4-й:
Правило веры и образ кротости словом и житием пастве твоей, отче смиренномудре Митрофане, был еси. Темже и во светлостех святых солнца светлейши возсиял еси, венцем нетления и славы украшаем, моли Христа Бога стране нашей и граду твоему в мире спастися.
Кондак, глас 8-й:
Воздержанием тело духу поработив, душу же равноангельну сотворив. Святительскою одеялся еси одеждою, яко венец священства, и ныне, всех Владыце предстоя, моли, всеблаженне Митрофане, умирити и спасти души наша.
Акафист святителю Митрофану, епископу Воронежскому
Кондак 1
Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, многоцелебный источниче и молитвенниче о душах наших, святителю отче Митрофане, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи зовущих: Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Икос 1
Ангел земный и человек небесный был еси, святителю отче Митрофане: вперив бо ум в Божественная, временная и земная пренебрегл еси, темже и вселися в тя Пресвятый Дух, Егоже благодатию светло украшен еси. Сего ради тебе, на Небеси и на земли прославленному, вопием сице: Радуйся, яко чистотою и святынею Ангелом уподобился еси; радуйся, яко постом и бдением безстрастия достигл еси. Радуйся, светильниче Божественнаго света; радуйся, молитв благовонное кадило. Радуйся, верных непреложное утверждение; радуйся, неверных богомудренное обличение. Радуйся, христиан непостыдное прибежище; радуйся, благочестия стено необоримая. Радуйся, крепкое кормило Церкве Христовы; радуйся, непоколебимый столпе Православия. Радуйся, апостольских преданий верный хранителю; радуйся, таин Божиих истинный строителю. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 2
Видяще от святых мощей твоих приснотекущий источник исцелений, благоговения и радости исполнени, благодарим Бога, дивно прославляющаго святыя Своя, вопиюще Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разумом, просвещенным свыше, вразумляя заблуждших, поборник был еси истинныя Христовы Церкве, егда в царствующем граде Москве суемудреннии лжеучителие на соборе святительском отверзоша нечестивая уста своя на ея хуление. Мы же от мысленных волков избавльшеся, верно взываем ти: Радуйся, цевнице Духа Святаго, бряцающая славу Божию во спасение человеком; радуйся, громе, сокрушаяй еретическое злочестие. Радуйся, молние, попаляющая плевелы неверия; радуйся, ясное зерцало апостольских преданий. Радуйся, немолчный благовестниче велений Христовых; радуйся, верный наставниче богомудрия. Радуйся, монашествующих славо; радуйся, архиереев божественное удобрение. Радуйся, златозарное светило, просвещающее землю Русскую; радуйся, надежный ходатаю нам Царствия Небеснаго. Радуйся, яко твоим к Богу молением от ада свобождаемся; радуйся, яко твоим предстательством райския жизни сподобляемся. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 3
Силе Вышняго чудодействующей, никтоже притекаяй к тебе, преблаженне отче, отходит тощь: недугующим бо явился еси исцеление, слепым прозрение, хромым утверждение, и вси благовернии людие, скораго тя помощника стяжавше, радостно Богу воспевают: Аллилуиа.
Икос 3
Имеяй в сердце своем огнь любве Божественныя, спасения ради душ человеческих пастырски подвизался еси, богомудре, противу козней диавольских и победительным оружием креста разсекал еси сети лукаваго, яко паучину. Темже приими от нас песнь сию: Радуйся, рабе Божий, благий и верный; радуйся, достойный делателю вертограда Христова. Радуйся, учителю смирения и целомудрия; радуйся, образе кротости и послушания. Радуйся, мужу желаний; радуйся, Проповедниче чудес Божиих. Радуйся, наставниче дел добрых; радуйся, твердое ограждение Христовы Церкве. Радуйся, огневидный столпе, наставляяй на путь спасения; радуйся, светозарный светильниче, верныя просвещаяй. Радуйся, неизчерпаемый сосуде благодати Христовы; радуйся, чистое приятелище Духа Святаго. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 4
Бурю мирскаго жития и тяжелоносныя страстей волны прешед, обрел еси тихое пристанище и, в пустыню вселився, неленостно работал еси Христу во мнозе долготерпении. Отнюдуже руководил еси в Царствие Божие и духовная чада своя, научив их едиными усты и единым сердцем пети Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаще дивныя о Бозе труды твоя, святителю отче Митрофане, прихождаху к тебе издалеча жаждущии глаголов живота вечнаго: понеже ты учил и творил еси, наставлял словом и житием своим. Сего ради любовию вопием ти: Радуйся, апостолов преемниче; радуйся, святителей сопрестольниче. Радуйся, преподобных собеседниче; радуйся, праведных украшение. Радуйся, венче воздержания; радуйся, благосеннолиственное древо, потоками райскими воспитанное. Радуйся, безпомощных спасительное призрение; радуйся, цвете нетления. Радуйся, яко отчуждением временных благ стяжал еси блаженство нищеты духовныя; радуйся, яко самовольным обнищанием обрел еси сокровище благ вечных. Радуйся, яко во глубину смирения приникл еси; радуйся, яко на высоту бесстрастия возшел еси. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 5
Боготечней звезде, путеводившей древле волхвов к праведному Солнцу, подобен был еси, всехвальне отче, сам восходя благодатию Божиею от силы в силу, и приводя с собою ко Христу Богу всех ищущих спасения. Темже и мы, немерцающим сиянием славы твоея озаряеми, согласно вопием Ему: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше в тебе воронежстии людие перваго архипастыря, яко Ангела, знамение небесныя благодати носяща, возрадовашася радостию неизглаголанною: ты же, добре внимая себе и всему стаду, в немже тя Дух Святый постави епископа, пасл еси усердно Церковь Господа и Бога, яко слово воздати хотя. Сего ради ублажаем тя, отче Митрофане, зовуще: Радуйся, человече Божий, преподобием, аки поясом златым, препоясанный; радуйся, друже Христов, святительством, аки бисером драгим, преукрашенный. Радуйся, воине Христов непобедимый; радуйся, страже дома Божия неусыпный. Радуйся, восхождения в сердце своем к Небеси положивый; радуйся, словесныя овцы Христовы на живоносных пажитях воспитавый. Радуйся, яко не попустил еси душетленному зверю расхитити стадо твое; радуйся, яко от Небеснаго Пастыреначальника праведное воздаяние приял еси. Радуйся, возлюбивый благолепие дому Божия; радуйся, в самом себе храм Триипостасному Божеству уготовавый. Радуйся, яко во умерщвленном телеси ризою нетления одеян еси; радуйся, яко из гроба зарею безсмертия нас осияваеши. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 6
Словес евангельских, еже не скрывати себе сокровища на земли, верный блюститель показался еси, всеблаженне Митрофане, егда достояние свое мудре расточил еси, снабдевая убогих и пособствуя благоверному императору Петру в сооружении кораблей на побеждение неверных агарян, не ведущих пети: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия царству православному благотворный свет великих добродетелей твоих, святителю отче Митрофане, о нихже благодаряще Отца Небеснаго, к тебе яко к присному о нас молитвеннику, взываем сице: Радуйся, наставниче целомудрия; радуйся, смирения Христова истинный подражателю. Радуйся, олтаря Господня благоговейный служителю; радуйся, святителей украшение. Радуйся, иноческаго равноангельнаго жития ревнителю; радуйся, безмолвия древних богоносных отец подражателю. Радуйся, милости струе неизсякаемая; радуйся, благоутробия хранилище неоскудное. Радуйся, сирых благонадежное пристанище; радуйся, вдовиц скорое заступление. Радуйся, множество душ уневестивый Христу; радуйся, купно с ними пребываяй в радости Господа твоего. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 7
Хотящу некогда благоверному императору Петру беседовати с тобою, призван был еси во двор царский: егда же внезапу узрел окрест его изваяния языческая, абие возвратился еси вспять, не убоявся прещения царева, и готов был еси душу свою положити паче, неже растлити мысленныя очи сердца своего неподобным видением, научая верных единому живому Богу пети: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго тя по благочестии ревнителя познав благоверный царь и видя небоязненное твое на смерть изволение, повеле суетная изваяния низринути. Мы же святому дерзновению твоему чудящеся, вопием: Радуйся, непреклонный исповедниче Православия; радуйся, ревностный защитниче благочестия. Радуйся, священнотаинниче благодати; радуйся, велегласный проповедниче покаяния. Радуйся, апостолов немолчная уста; радуйся, Церкве непоколебимый столпе. Радуйся, пастырю добрый; радуйся, яко непричастен явился еси лицеприятию. Радуйся, яко истину не обинуяся свидетельствовал еси; радуйся, яко твоим пособием сокрушаются козни вражия. Радуйся, яко всем верным воспоминание твое пресладко; радуйся, яко всей Церкви Христовой имя твое пречестно. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 8
Странное и преславное чудо благодати небесныя является ныне во очию всех верных: долготерпеливый и многомилостивый Господь не прогневался на ны до конца за беззакония наша, но, помянув щедроты Своя, дарова нам тебе, досточудне отче, заступника изрядна, тако вознесе рог спасения нашего, да выну поем Ему: Аллилуиа.
Икос 8
Весь еси в вышних, но и нижних не оставляеши, святителю отче Митрофане, присно со Христом царствуеши, и о нас грешных молитвы к Нему возсылаеши: не точию бо припадающих к цельбоносным мощам твоим, но и далече отстоящих, призывающих же всечестное имя твое, предстательством твоим соблюдаеши от всякаго зла. Темже во умилении зовем ти: Радуйся, прибежище наше во всех скорбех; радуйся, скорый помощниче всех в бедах сущих. Радуйся, целителю болезней душевных вкупе и телесных; радуйся, на невидимые враги наша сильный поборниче. Радуйся, посетителю в немощи лежащих; радуйся, утешителю в бедах сущих. Радуйся, яко тобою престает рыдание; радуйся, яко тобою подается радость. Радуйся, яко Христу доблественно последовал еси; радуйся, яко Сладчайшему Иисусу до конца послужил еси. Радуйся, яко наслаждаешися лицезрения Божия; радуйся, яко сподобился еси зрети невечерний день Царствия Его. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 9
Всякия скорби и труды доблественно претерпел еси, шествуя по пути спасения до маститыя старости, облечен во всеоружие Божие, во плоти аки безплотен, умерщвляя страсти и сокрушая наветы миродержителя тьмы века сего. Темже Небесным сопричислен силам, купно с ними воспеваваеши Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии многовещаннии недоумеют изобразити обилия любве твоея, еюже, отходя к Творцу, преисполнен был еси к чадом твоим о Господе: восхотев бо и по отшествии своем присно поучати их, яко живый, завещал еси им вся потребная ко спасению. Сего ради из глубины сердец вопием ти: Радуйся, благочестно течение скончавый; радуйся, веру соблюдый всецелу. Радуйся, оружием благоволения Божия венчанный на земли; радуйся, венцем нетления украшенный на Небеси. Радуйся, долу величием чудес блистающий; радуйся, горе лучами Трисолнечнаго Света осияваемый. Радуйся, яко в пресветлых райских обителех вселяешися. Радуйся, яко лицем к лицу Божественнаго света причащаешися. Радуйся, яко с небесных высот на мольбы наша призираеши; радуйся, яко в сониях и видениях во благо нам являешися. Радуйся, яко молитвами твоими от вечныя смерти свобождаемся; радуйся, яко предстательством твоим безконечныя жизни сподобляемся. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 10
Иже всем человеком хотяй спастися и в разум истины приити, Господь и Бог наш Иисус Христос явил нам нетленное тело твое на земли, яко живоносную купель, врачующую всяку болезнь и всяку язю в людех. Темже благодарственно вопием Ему: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси спасения прибегающим к тебе, святителю Митрофане, и в бываемых от тебе знамениих, исповедающих величие Божие. Сего ради, ущедрени твоим чудодейственным о нас ко Христу Богу ходатайством, вопием ти: Радуйся, царей благочестивых поборниче; радуйся, архиереев православных укрепление. Радуйся, царства православнаго защитниче; радуйся. Церкви святей утверждение. Радуйся, прежде смерти умертвивый плоть свою; радуйся, предвкусивый жизнь вечную, прежде внития в селения райская. Радуйся, умерый миру прежде кончины твоея; радуйся, воскресый духом во Христе, прежде успения твоего. Радуйся, яко от обители земныя во Обитель Небесную преселился еси; радуйся, яко от Обители Небесныя во обители земныя благотворя нисходиши. Радуйся, яко и по отшествии твоем с нами пребываеши. Радуйся, яко и по умертвии твоем умерщвленныя грехми души молитвами твоими оживляеши. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 11
Пение, приносимое ныне, аще бы и превыше человеческаго было, не довлело бы к Славословию Бога, даровавшаго тебе благодать исцелений. Сего ради недоумеюще благохвалити его по достоянию, смиренномудренно вопием: Аллилуиа.
Икос 11
Светоподательна светильника, просвещающаго души наша верою, видим тебе, преблаженне отче, пред Престолом Божиим стояща, и твоим блистанием озаряеми, зовем ти таковая: Радуйся, пастырю предивный; радуйся, учителю премудрый. Радуйся, столпе веры непоколебимый; радуйся, насадителю благих. Радуйся, чистоты селение; радуйся, печальных утешение. Радуйся, сирых питателю; радуйся, обидимых предстателю. Радуйся, премудрости Божия приятелище; радуйся, источниче неизчерпаемыя благодати исцелений. Радуйся, провозвестниче Божественных велений; радуйся, сокровище милосердия Божия неистощимое. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 12
Благодать, свыше ти данную познавше, благоговейно лобызаем святолепное изображение всечестнаго лица твоего, еже благоволил еси дивно явити нам. Темже благодарственно вопием Христу Богу нашему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твое к Богу отшествие, святителю Митрофане, почитаем священную память твою, величаем ревность по Бозе, хвалим долготерпение, славим незлобие, и ублажаем кончину твою: на смертнем бо одре возлежа, желанием возжелал облещися в великий ангельский образ, наречен был Макарием, блаженства тезоименитым, блажен быв воистинну, яко Царствие Небесное наследовал еси. Темже молящеся усердно, о еже сподобитися и нам неосужденно предстати на Страшное судище Христово, взываем ти: Радуйся, у Престола Божия теплый о нас предстателю; радуйся, мужу желаний, прославивший Бога в телеси и в души своей. Радуйся, добропобедный воине Царя Небеснаго; радуйся, вождю премудрый ратующим противу сил адовых. Радуйся, яко с горящим светильником сретил еси Христа; радуйся, яко от Него благодать исцелений приял еси. Радуйся, яко благоволением Пресвятыя Богородицы возвеличен еси; радуйся, яко во светлостех святых пребываеши. Радуйся, яко со пророки и апостолы ликовствуеши; радуйся, яко со святители и мученики прославлен еси. Радуйся, яко с преподобными и праведными веселишися; радуйся, яко со всеми избранными Божиими присно торжествуеши. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 13
О великий и пречудный отче Митрофане, приими благоутробно сие малое моление наше, и твоим благоприятным ходатайством избави нас от всех враг видимых и невидимых, от всякия напасти и скорби, от напрасныя смерти и будущия муки, да сподобимся с тобою и со всеми святыми во веки воспевати Богу Спасителю нашему: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
http://days.pravoslavie.ru/Life/life6741.htm
http://www.molitvoslov.com/text86.htm
http://www.saints.ru/m/6-Chudesa-Mit...nezhskogo.html
http://www.svyato.info/2009/08/06/ak...-episkopu.html
вот тут иконы святителя http://days.pravoslavie.ru/Images/ii1545&702.htm
Святитель Митрофан, епископ Воронежский, в миру Михаил, родился 8 ноября 1623 года. В синодике, принадлежавшем святителю, перечень имен начинается с лиц, облеченных в священнический сан, и это дает основание полагать, что он родился в семье потомственных священников. Из Духовного завещания святителя Митрофана известно, что он "родился от благочестивых родителей и воспитан ими в непорочном благочестии Восточной Церкви, в православной вере".
До сорокалетнего возраста святитель жил в миру: был женат, имел сына Иоанна и служил приходским священником. Местом пастырской деятельности иерея Михаила было село Сидоровское, расположенное у реки Молохты, притока Тезы, впадающей в Клязьму, недалеко от города Шуи (ныне Владимирская область).
Лишившись супруги, священник Михаил принял постриг с именем Митрофан в Золотниковской пустыни в 1663 году.
В синодике обители запись рода святителя Митрофана начинается словами:"род черного священника Митрофана Сидоровского". Через три года иноческой жизни иеромонах Митрофан избран во игумена Яхромской Косминой обители. Этим монастырем он управлял 10 лет, проявив себя усердным настоятелем. Его заботами здесь воздвигнут храм в честь Нерукотворного Образа Всемилостивого Спаса.
Патриарх Иоаким (1674 - 1690), узнав о высоком благочестии святого Митрофана, возвел его в 1675 году в сан архимандрита знаменитого в то время Макариево-Унженского монастыря. Там попечением святого был сооружен храм в честь Благовещения Пресвятой Богородицы с трапезной и колокольней.
На Московском Соборе 1681 - 1682 годов в числе мер для борьбы со старообрядческим расколом и в целях улучшения христианского просвещения среди православного населения было решено увеличить число епархий и открыть новые кафедры: Воронежскую, Тамбовскую, Холмогорскую и Великоустюжскую. Святой Митрофан был вызван в столицу и 2 апреля 1682 года посвящен во епископа Воронежского .
Начало епископского служения святителя Митрофана совпало с тяжким для Руси временем смут и церковного раскола. По прибытии в Воронеж святитель прежде всего разослал пастырям своей епархии Окружное послание, в котором призывал своих пасомых к нравственному исправлению. "Честные иереи Бога Вышняго! - писал святитель. - Вожди стада Христова! Вы должны иметь светлые умные очи, просвещенные светом разумения, чтобы вести других по правому пути. По слову Господа, вы должны быть самым светом: "вы есте свет миру" ... Христос Спаситель, вручая паству апостолу Своему, трижды сказал ему: паси, как бы внушая тем, что три есть различные образа пасения: слово учения, молитва при пособии Святых Таин и пример жизни. Действуйте и вы всеми тремя способами: подавайте пример доброй жизни, учите людей своих и молитесь о них, укрепляя их Святыми Тайнами; наипаче же неверных просвещайте святым Крещением, а согрешивших приводите к покаянию. Будьте внимательны к болящим, чтобы не отошли от сей жизни без причащения Святых Тайн и помазания святым елеем".
Святитель Митрофан начал архипастырскую деятельность с постройки нового кафедрального собора в честь Благовещения Пресвятой Богородицы, взамен ветхого деревянного храма. В 1692 году собор был освящен. Во время 20-летнего святительства святителя Митрофана количество храмов в епархии возросло с 182 до 239, было основано 2 монастыря: Вознесенский Коротоякский и Троицкий Битюгский. В существовавших монастырях он заботился об искоренении нестроений и беспорядков и утверждении строгой жизни по иноческому уставу.
Первый Воронежский святитель ревностно заботился о нуждах паствы. Он утешал бедных и богатых, был покровителем вдов и сирот, заступником обиженных. Его дом служил гостиницей для странников и лечебницей для больных. Молился святитель не только о живых, но и об усопших христианах, и особенно о воинах, павших за Отечество, вписывая их имена в синодик. Поминая их за проскомидией, святитель Митрофан говорил: "Аще праведна душа, то большей части сподоблена бывает, аще ли грешна, то будет причастница милости Божией".
Святитель Митрофан, как человек высокого патриотизма, своим нравственным авторитетом, милосердием и молитвами содействовал преобразованиям Петра I, необходимость и цель которых хорошо понимал. При постройке в Воронеже флота для похода на Азов святитель Митрофан убеждал народ всемерно помогать Петру I. Это было особенно важно, ибо многие считали устройство флота делом бесполезным. Святитель не ограничивался только советами царю, но оказывал и материальную поддержку государственной казне, нуждавшейся в деньгах для строительства флота, и отдавал все свои средства, сознавая, что они идут на благо Родины.
Патриотические чувства святителя соединялись в его душе с непоколебимой верой и строгостью православных убеждений, ради которых он не боялся навлечь на себя царский гнев. Так, святитель отказался идти во дворец к Петру I, потому что там стояли статуи языческих богов, и хотя за ослушание царской воли святителю грозила опала, он остался непреклонен. Петр приказал убрать статуи и с того времени проникся еще большим уважением к святителю.
Скончался святитель Митрофан в 1703 году в глубокой старости. Погребение совершено было 4 декабря. Царь Петр I сам нес гроб святителя от собора до усыпальницы. Прощаясь, он сказал: "Не осталось у меня больше такого святого старца. Ему же буди вечная память".
Одним из замечательных памятников жизни и деятельности святителя Митрофана является его Духовное завещание. Подлинник его хранится в Государственном Историческом Музее (N 820/Син. 669). На завещании собственноручная скрепа-автограф святителя: "Сия изустная духовная потпи(сал) я... епископ Митрофан Воронежский". В нем говорится: "Судьбами Божиими дошел я до состарения и ныне изнемогаю естественной моею силою. Сего ради судил я написать сие последнее мое писание... Когда душа моя грешная разрешится от союза плоти, вручаю ее благоутробию Премудрого Бога, ее создавшего, да приимет ее милостиво, как дело рук Своих, а кости грешные предаю матери всех, чая оттуда воскресения мертвых". Далее, обращаясь к пастырям и пасомым, святитель говорит: "Простец согрешивший за одну только свою душу даст ответ Богу, а иереи будут истязаны за многих, как нерадевшие о овцах, с которых собирали млеко и волну (шерсть)... Для всякого человека таково правило мудрых мужей: употреби труд, храни мерность - богат будеши; воздержно пий, мало яждь - здрав будеши; твори благо, бегай злаго - спасен будеши".
Память о глубоком благочестии и пастырских добродетелях святителя Митрофана (в схиме Макария) свято чтима была в Воронеже со времени его кончины († 23 ноября 1703). Преемники его, Воронежские Преосвященные, считали священным долгом ежегодно творить поминовение по первосвятителе своей паствы и его родителях, иерее Василии и Марии. Жители Воронежа и окрестностей приходили в Благовещенский собор, где на месте погребения святителя совершались панихиды. Побуждением к усиленному поминовению святителя Митрофана было и предсмертное завещание его - совершать о нем молитвы. Для этого еще при жизни святитель устроил в соборе придел в честь святого Архистратига Михаила (небесного покровителя святителя в миру); и в нем особый причт совершал ранние заупокойные литургии. Впоследствии новое поколение хотя и не знало святителя, но также благоговейно почитало его память. Уверенность в святости первосвятителя Воронежской епархии утверждалась нетлением его мощей, освидетельствованных при неоднократном перенесении их из одного храма в другой. Так, в 1718 году Воронежский митрополит Пахомий, приступая к постройке нового собора, приказал разобрать старый Благовещенский собор, при этом тело святителя Митрофана было на время перенесено в церковь Неопалимой Купины; в 1735 году тело святителя было перенесено в новый собор, при этом было засвидетельствовано нетление его мощей. На месте погребения святителя обыкновенно совершались панихиды о нем.
С 1820 года замечено было, что число почитателей памяти святителя Митрофана, стекавшихся в Воронеж, чрезвычайно увеличилось. Увеличились и благодатные знамения. Архиепископ Воронежский Антоний II неоднократно доносил Святейшему Синоду о чудесах и испрашивал разрешение на прославление святителя. Святейший Синод предписывал наблюдать за благодатными дарами, получаемыми у гроба святителя Митрофана. В 1831 г. по освидетельствовании нетленного тела святителя Преосвященный Антоний вместе с членами комиссии Святейшего Синода архиепископом Ярославским Евгением и архимандритом Спасо-Андрониевского Московского монастыря Гермогеном убедились в чудодейственном ходатайстве святителя Митрофана у Престола Божия.
Святейший Синод вынес решение о причтении святителя Митрофана к лику святых.
Молитва:
Святителю отче Митрофане, нетлением честных мощей твоих и многими благодеяньми, чудесно содеянными и содеваемыми тобою с верою к тебе притекающим, уверившеся, яко имаши велию благодать у Господа Бога нашего, всесмиренно припадаем вси и молимся тебе: моли о нас Христа Бога нашего, да ниспослет всем, чтущим святую память твою и усердно к тебе прибегающим, богатыя милости Своя: да утвердит во Святей Своей Православной Церкви живый дух правыя веры и благочестия, дух ведения и любве, дух мира и радости о Духе Святе, да вси члены ея, чисты от мирских искушений и плотских похотей и злаго действия злых духов, духом и истиною покланяются Ему и усердно пекутся о соблюдении заповедей Его ко спасению душ своих. Пастырем ея да даст святую ревность попечения о спасении людей, им вверенных, да неверующих просветят, неведущих наставят, сомневающихся вразумят и удостоверят, отпадших от Православныя Церкве обратят в святые недра ея, верующих соблюдут в вере, грешных подвигнут к покаянию, кающихся утешат и укрепят в исправлении жизни, раскаявшихся и исправившихся утвердят в святости жизни: и тако всех введут указанным от Него путем в уготованное вечное Царство святых Его. Ей, святителю Божий, да устроиши молитвами твоими вся благая душам и телесем нашим: да и мы прославим в душах и телесех наших Господа и Бога нашего, Иисуса Христа, Емуже со Отцем и Святым Духом слава и держава во веки веков. Аминь.
Тропарь, глас 4-й:
Правило веры и образ кротости словом и житием пастве твоей, отче смиренномудре Митрофане, был еси. Темже и во светлостех святых солнца светлейши возсиял еси, венцем нетления и славы украшаем, моли Христа Бога стране нашей и граду твоему в мире спастися.
Кондак, глас 8-й:
Воздержанием тело духу поработив, душу же равноангельну сотворив. Святительскою одеялся еси одеждою, яко венец священства, и ныне, всех Владыце предстоя, моли, всеблаженне Митрофане, умирити и спасти души наша.
Акафист святителю Митрофану, епископу Воронежскому
Кондак 1
Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, многоцелебный источниче и молитвенниче о душах наших, святителю отче Митрофане, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи зовущих: Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Икос 1
Ангел земный и человек небесный был еси, святителю отче Митрофане: вперив бо ум в Божественная, временная и земная пренебрегл еси, темже и вселися в тя Пресвятый Дух, Егоже благодатию светло украшен еси. Сего ради тебе, на Небеси и на земли прославленному, вопием сице: Радуйся, яко чистотою и святынею Ангелом уподобился еси; радуйся, яко постом и бдением безстрастия достигл еси. Радуйся, светильниче Божественнаго света; радуйся, молитв благовонное кадило. Радуйся, верных непреложное утверждение; радуйся, неверных богомудренное обличение. Радуйся, христиан непостыдное прибежище; радуйся, благочестия стено необоримая. Радуйся, крепкое кормило Церкве Христовы; радуйся, непоколебимый столпе Православия. Радуйся, апостольских преданий верный хранителю; радуйся, таин Божиих истинный строителю. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 2
Видяще от святых мощей твоих приснотекущий источник исцелений, благоговения и радости исполнени, благодарим Бога, дивно прославляющаго святыя Своя, вопиюще Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разумом, просвещенным свыше, вразумляя заблуждших, поборник был еси истинныя Христовы Церкве, егда в царствующем граде Москве суемудреннии лжеучителие на соборе святительском отверзоша нечестивая уста своя на ея хуление. Мы же от мысленных волков избавльшеся, верно взываем ти: Радуйся, цевнице Духа Святаго, бряцающая славу Божию во спасение человеком; радуйся, громе, сокрушаяй еретическое злочестие. Радуйся, молние, попаляющая плевелы неверия; радуйся, ясное зерцало апостольских преданий. Радуйся, немолчный благовестниче велений Христовых; радуйся, верный наставниче богомудрия. Радуйся, монашествующих славо; радуйся, архиереев божественное удобрение. Радуйся, златозарное светило, просвещающее землю Русскую; радуйся, надежный ходатаю нам Царствия Небеснаго. Радуйся, яко твоим к Богу молением от ада свобождаемся; радуйся, яко твоим предстательством райския жизни сподобляемся. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 3
Силе Вышняго чудодействующей, никтоже притекаяй к тебе, преблаженне отче, отходит тощь: недугующим бо явился еси исцеление, слепым прозрение, хромым утверждение, и вси благовернии людие, скораго тя помощника стяжавше, радостно Богу воспевают: Аллилуиа.
Икос 3
Имеяй в сердце своем огнь любве Божественныя, спасения ради душ человеческих пастырски подвизался еси, богомудре, противу козней диавольских и победительным оружием креста разсекал еси сети лукаваго, яко паучину. Темже приими от нас песнь сию: Радуйся, рабе Божий, благий и верный; радуйся, достойный делателю вертограда Христова. Радуйся, учителю смирения и целомудрия; радуйся, образе кротости и послушания. Радуйся, мужу желаний; радуйся, Проповедниче чудес Божиих. Радуйся, наставниче дел добрых; радуйся, твердое ограждение Христовы Церкве. Радуйся, огневидный столпе, наставляяй на путь спасения; радуйся, светозарный светильниче, верныя просвещаяй. Радуйся, неизчерпаемый сосуде благодати Христовы; радуйся, чистое приятелище Духа Святаго. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 4
Бурю мирскаго жития и тяжелоносныя страстей волны прешед, обрел еси тихое пристанище и, в пустыню вселився, неленостно работал еси Христу во мнозе долготерпении. Отнюдуже руководил еси в Царствие Божие и духовная чада своя, научив их едиными усты и единым сердцем пети Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаще дивныя о Бозе труды твоя, святителю отче Митрофане, прихождаху к тебе издалеча жаждущии глаголов живота вечнаго: понеже ты учил и творил еси, наставлял словом и житием своим. Сего ради любовию вопием ти: Радуйся, апостолов преемниче; радуйся, святителей сопрестольниче. Радуйся, преподобных собеседниче; радуйся, праведных украшение. Радуйся, венче воздержания; радуйся, благосеннолиственное древо, потоками райскими воспитанное. Радуйся, безпомощных спасительное призрение; радуйся, цвете нетления. Радуйся, яко отчуждением временных благ стяжал еси блаженство нищеты духовныя; радуйся, яко самовольным обнищанием обрел еси сокровище благ вечных. Радуйся, яко во глубину смирения приникл еси; радуйся, яко на высоту бесстрастия возшел еси. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 5
Боготечней звезде, путеводившей древле волхвов к праведному Солнцу, подобен был еси, всехвальне отче, сам восходя благодатию Божиею от силы в силу, и приводя с собою ко Христу Богу всех ищущих спасения. Темже и мы, немерцающим сиянием славы твоея озаряеми, согласно вопием Ему: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше в тебе воронежстии людие перваго архипастыря, яко Ангела, знамение небесныя благодати носяща, возрадовашася радостию неизглаголанною: ты же, добре внимая себе и всему стаду, в немже тя Дух Святый постави епископа, пасл еси усердно Церковь Господа и Бога, яко слово воздати хотя. Сего ради ублажаем тя, отче Митрофане, зовуще: Радуйся, человече Божий, преподобием, аки поясом златым, препоясанный; радуйся, друже Христов, святительством, аки бисером драгим, преукрашенный. Радуйся, воине Христов непобедимый; радуйся, страже дома Божия неусыпный. Радуйся, восхождения в сердце своем к Небеси положивый; радуйся, словесныя овцы Христовы на живоносных пажитях воспитавый. Радуйся, яко не попустил еси душетленному зверю расхитити стадо твое; радуйся, яко от Небеснаго Пастыреначальника праведное воздаяние приял еси. Радуйся, возлюбивый благолепие дому Божия; радуйся, в самом себе храм Триипостасному Божеству уготовавый. Радуйся, яко во умерщвленном телеси ризою нетления одеян еси; радуйся, яко из гроба зарею безсмертия нас осияваеши. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 6
Словес евангельских, еже не скрывати себе сокровища на земли, верный блюститель показался еси, всеблаженне Митрофане, егда достояние свое мудре расточил еси, снабдевая убогих и пособствуя благоверному императору Петру в сооружении кораблей на побеждение неверных агарян, не ведущих пети: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия царству православному благотворный свет великих добродетелей твоих, святителю отче Митрофане, о нихже благодаряще Отца Небеснаго, к тебе яко к присному о нас молитвеннику, взываем сице: Радуйся, наставниче целомудрия; радуйся, смирения Христова истинный подражателю. Радуйся, олтаря Господня благоговейный служителю; радуйся, святителей украшение. Радуйся, иноческаго равноангельнаго жития ревнителю; радуйся, безмолвия древних богоносных отец подражателю. Радуйся, милости струе неизсякаемая; радуйся, благоутробия хранилище неоскудное. Радуйся, сирых благонадежное пристанище; радуйся, вдовиц скорое заступление. Радуйся, множество душ уневестивый Христу; радуйся, купно с ними пребываяй в радости Господа твоего. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 7
Хотящу некогда благоверному императору Петру беседовати с тобою, призван был еси во двор царский: егда же внезапу узрел окрест его изваяния языческая, абие возвратился еси вспять, не убоявся прещения царева, и готов был еси душу свою положити паче, неже растлити мысленныя очи сердца своего неподобным видением, научая верных единому живому Богу пети: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго тя по благочестии ревнителя познав благоверный царь и видя небоязненное твое на смерть изволение, повеле суетная изваяния низринути. Мы же святому дерзновению твоему чудящеся, вопием: Радуйся, непреклонный исповедниче Православия; радуйся, ревностный защитниче благочестия. Радуйся, священнотаинниче благодати; радуйся, велегласный проповедниче покаяния. Радуйся, апостолов немолчная уста; радуйся, Церкве непоколебимый столпе. Радуйся, пастырю добрый; радуйся, яко непричастен явился еси лицеприятию. Радуйся, яко истину не обинуяся свидетельствовал еси; радуйся, яко твоим пособием сокрушаются козни вражия. Радуйся, яко всем верным воспоминание твое пресладко; радуйся, яко всей Церкви Христовой имя твое пречестно. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 8
Странное и преславное чудо благодати небесныя является ныне во очию всех верных: долготерпеливый и многомилостивый Господь не прогневался на ны до конца за беззакония наша, но, помянув щедроты Своя, дарова нам тебе, досточудне отче, заступника изрядна, тако вознесе рог спасения нашего, да выну поем Ему: Аллилуиа.
Икос 8
Весь еси в вышних, но и нижних не оставляеши, святителю отче Митрофане, присно со Христом царствуеши, и о нас грешных молитвы к Нему возсылаеши: не точию бо припадающих к цельбоносным мощам твоим, но и далече отстоящих, призывающих же всечестное имя твое, предстательством твоим соблюдаеши от всякаго зла. Темже во умилении зовем ти: Радуйся, прибежище наше во всех скорбех; радуйся, скорый помощниче всех в бедах сущих. Радуйся, целителю болезней душевных вкупе и телесных; радуйся, на невидимые враги наша сильный поборниче. Радуйся, посетителю в немощи лежащих; радуйся, утешителю в бедах сущих. Радуйся, яко тобою престает рыдание; радуйся, яко тобою подается радость. Радуйся, яко Христу доблественно последовал еси; радуйся, яко Сладчайшему Иисусу до конца послужил еси. Радуйся, яко наслаждаешися лицезрения Божия; радуйся, яко сподобился еси зрети невечерний день Царствия Его. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 9
Всякия скорби и труды доблественно претерпел еси, шествуя по пути спасения до маститыя старости, облечен во всеоружие Божие, во плоти аки безплотен, умерщвляя страсти и сокрушая наветы миродержителя тьмы века сего. Темже Небесным сопричислен силам, купно с ними воспеваваеши Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии многовещаннии недоумеют изобразити обилия любве твоея, еюже, отходя к Творцу, преисполнен был еси к чадом твоим о Господе: восхотев бо и по отшествии своем присно поучати их, яко живый, завещал еси им вся потребная ко спасению. Сего ради из глубины сердец вопием ти: Радуйся, благочестно течение скончавый; радуйся, веру соблюдый всецелу. Радуйся, оружием благоволения Божия венчанный на земли; радуйся, венцем нетления украшенный на Небеси. Радуйся, долу величием чудес блистающий; радуйся, горе лучами Трисолнечнаго Света осияваемый. Радуйся, яко в пресветлых райских обителех вселяешися. Радуйся, яко лицем к лицу Божественнаго света причащаешися. Радуйся, яко с небесных высот на мольбы наша призираеши; радуйся, яко в сониях и видениях во благо нам являешися. Радуйся, яко молитвами твоими от вечныя смерти свобождаемся; радуйся, яко предстательством твоим безконечныя жизни сподобляемся. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 10
Иже всем человеком хотяй спастися и в разум истины приити, Господь и Бог наш Иисус Христос явил нам нетленное тело твое на земли, яко живоносную купель, врачующую всяку болезнь и всяку язю в людех. Темже благодарственно вопием Ему: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси спасения прибегающим к тебе, святителю Митрофане, и в бываемых от тебе знамениих, исповедающих величие Божие. Сего ради, ущедрени твоим чудодейственным о нас ко Христу Богу ходатайством, вопием ти: Радуйся, царей благочестивых поборниче; радуйся, архиереев православных укрепление. Радуйся, царства православнаго защитниче; радуйся. Церкви святей утверждение. Радуйся, прежде смерти умертвивый плоть свою; радуйся, предвкусивый жизнь вечную, прежде внития в селения райская. Радуйся, умерый миру прежде кончины твоея; радуйся, воскресый духом во Христе, прежде успения твоего. Радуйся, яко от обители земныя во Обитель Небесную преселился еси; радуйся, яко от Обители Небесныя во обители земныя благотворя нисходиши. Радуйся, яко и по отшествии твоем с нами пребываеши. Радуйся, яко и по умертвии твоем умерщвленныя грехми души молитвами твоими оживляеши. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 11
Пение, приносимое ныне, аще бы и превыше человеческаго было, не довлело бы к Славословию Бога, даровавшаго тебе благодать исцелений. Сего ради недоумеюще благохвалити его по достоянию, смиренномудренно вопием: Аллилуиа.
Икос 11
Светоподательна светильника, просвещающаго души наша верою, видим тебе, преблаженне отче, пред Престолом Божиим стояща, и твоим блистанием озаряеми, зовем ти таковая: Радуйся, пастырю предивный; радуйся, учителю премудрый. Радуйся, столпе веры непоколебимый; радуйся, насадителю благих. Радуйся, чистоты селение; радуйся, печальных утешение. Радуйся, сирых питателю; радуйся, обидимых предстателю. Радуйся, премудрости Божия приятелище; радуйся, источниче неизчерпаемыя благодати исцелений. Радуйся, провозвестниче Божественных велений; радуйся, сокровище милосердия Божия неистощимое. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 12
Благодать, свыше ти данную познавше, благоговейно лобызаем святолепное изображение всечестнаго лица твоего, еже благоволил еси дивно явити нам. Темже благодарственно вопием Христу Богу нашему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твое к Богу отшествие, святителю Митрофане, почитаем священную память твою, величаем ревность по Бозе, хвалим долготерпение, славим незлобие, и ублажаем кончину твою: на смертнем бо одре возлежа, желанием возжелал облещися в великий ангельский образ, наречен был Макарием, блаженства тезоименитым, блажен быв воистинну, яко Царствие Небесное наследовал еси. Темже молящеся усердно, о еже сподобитися и нам неосужденно предстати на Страшное судище Христово, взываем ти: Радуйся, у Престола Божия теплый о нас предстателю; радуйся, мужу желаний, прославивший Бога в телеси и в души своей. Радуйся, добропобедный воине Царя Небеснаго; радуйся, вождю премудрый ратующим противу сил адовых. Радуйся, яко с горящим светильником сретил еси Христа; радуйся, яко от Него благодать исцелений приял еси. Радуйся, яко благоволением Пресвятыя Богородицы возвеличен еси; радуйся, яко во светлостех святых пребываеши. Радуйся, яко со пророки и апостолы ликовствуеши; радуйся, яко со святители и мученики прославлен еси. Радуйся, яко с преподобными и праведными веселишися; радуйся, яко со всеми избранными Божиими присно торжествуеши. Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.
Кондак 13
О великий и пречудный отче Митрофане, приими благоутробно сие малое моление наше, и твоим благоприятным ходатайством избави нас от всех враг видимых и невидимых, от всякия напасти и скорби, от напрасныя смерти и будущия муки, да сподобимся с тобою и со всеми святыми во веки воспевати Богу Спасителю нашему: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
http://days.pravoslavie.ru/Life/life6741.htm
http://www.molitvoslov.com/text86.htm
http://www.saints.ru/m/6-Chudesa-Mit...nezhskogo.html
http://www.svyato.info/2009/08/06/ak...-episkopu.html
вот тут иконы святителя http://days.pravoslavie.ru/Images/ii1545&702.htm
Редактировано: 17 сентября 2010